Reklamačný poriadok

Prevádzkovateľ: SKO s.r.o., Húščavova 1151/3, 841 01 Bratislava, IČO: 55 466 532, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro 170488/B, (ďalej ako „Predávajúci“ alebo „Poskytovateľ“)
Názov a miesto prevádzky: THAI K – Massage & Spa, Železničná 3C, 900 31 Stupava, Stupavia 1. poschodie
Čl. 1 Základné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok sa riadi ustanoveniami občianskeho zákonníka č. 40/1964 Z.z. a v znení neskorších zmien a doplnkov a v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z. a v znení neskorších zmien a doplnkov.
Čl. 2 Vymedzenie základných pojmov
  • Predávajúci je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, alebo osoba konajúca v jej mene alebo na jej účet.
  • Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania, alebo povolania.
  • Reklamácia je uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby.
  • Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
  • Služba je akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný spotrebiteľovi odplatne alebo bezodplatne.
  • Bezpečnou službou je služba, ktorá za bežných alebo rozumne predvídateľných podmienok poskytovania nepredstavuje nebezpečenstvo alebo jej poskytovanie predstavuje pre spotrebiteľa vzhľadom na bezpečnosť a ochranu zdravia len minimálne nebezpečenstvo.
 
Čl. 3 Právo zákazníka na reklamáciu
V prípade, že je spotrebiteľovi poskytnutá služba nižšej kvality alebo nižšieho rozsahu ako to bolo vopred dohodnuté alebo ako je obvyklé, vzniká zákazníkovi právo na reklamáciu.
 
Čl. 4 Povinnosti spotrebiteľa
Spotrebiteľ je vo vlastnom záujme povinný upozorniť predávajúceho pred zahájením poskytovania služby na svoj zdravotný stav, zdravotné problémy a príznaky a zdravotné obmedzenia ak ich má a má o nich vedomosť alebo má na ne podozrenie, najmä na: pooperačné stavy, plánované operácie, kožné výrastky, materské znamienka, poranenia a choroby kože, zlomeniny, cukrovku, dnu, ochorenie srdca, vysoký krvný tlak, choroby oka, kŕčové žily (i vnútorné), choroby chrbtice, alergie, hormonálne zmeny (napr. tehotenstvo, klimaktérium, ochorenia štítnej žľazy), onkologické ochorenie vrátanie už prekonaného, horúčkovité stavy, celkovú duševnú a fyzickú vyčerpanosť, atď…
V prípade vážnych prekonaných, chronických alebo akútnych ochorení, pri ktorých nie je predávajúci alebo spotrebiteľ objektívne spôsobilý posúdiť vplyv poskytovanej služby na tieto ochorenia, je spotrebiteľ povinný predložiť poskytovateľovi lekársky posudok popisujúci, že druh poskytovanej služby nebude mať negatívny vplyv na zdravotný stav spotrebiteľa a/alebo ako sa má/môže služba poskytovať.
 
Čl. 5 Uplatnenie reklamácie
Ak spotrebiteľ zistí dôvody a skutočnosti, ktoré môžu byť predmetom reklamácie služby, je povinný uplatniť prípadnú reklamáciu podľa možnosti ihneď bez zbytočného odkladu u osoby, ktorá mu službu poskytla a to priamo na mieste, kde mu bola služba poskytnutá alebo na adresu poskytovateľa služby.
Pre spoľahlivejšie posúdenie reklamácie je vhodné, aby spotrebiteľ preukázal, že služba bola poskytnutá nekvalitne (napr. výpovede svedkov, fotografie nekvalitne poskytnutej služby, prípadne odborný posudok dermatológa alebo fyzioterapeuta alebo lekárska správa).
Poskytovateľ alebo ním poverená osoba zapíše reklamáciu spotrebiteľa do reklamačného protokolu s uvedením objektívnych okolností reklamácie a dôkazov, ktoré predložil spotrebiteľ.
Predávajúci po starostlivom preskúmaní reklamácie rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď, najneskôr však do 30 dní.
V záujme rýchleho priebehu reklamačného vybavenia je účelné, aby spotrebiteľ pri uplatňovaní reklamácie predložil doklady o poskytnutí služby alebo kúpe tovaru (doklad z registračnej pokladne, faktúru, kópia objednávky a pod.)
Záručná doba je 3 mesiace.
Reklamáciu služby nie je možné uplatniť v prípade, ak spotrebiteľ nedodržal pokyny, ktoré mu poskytol poskytovateľ služby.
 
Čl. 6 Chyby odstrániteľné
Spotrebiteľ má právo požiadať o bezplatné, riadne a včasné odstránenie chyby počas poskytovania služby v momente, keď sa dozvedel, že služba nie je poskytovaná podľa známych štandardov.
 
Čl. 7 Chyby neodstrániteľné
V prípade, že nie je možné poskytnúť službu z dôvodu na strane poskytovateľa (napr. z technických príčin alebo choroby), má spotrebiteľ právo na náhradný termín alebo na vrátenie už zaplatenej sumy.
V prípade, že nie je možné poskytnúť službu z dôvodu na strane spotrebiteľa (napr. z technických príčin alebo osobných obmedzení), má spotrebiteľ právo na náhradný termín alebo na vrátenie už zaplatenej sumy alebo jej časti na základe dohody s poskytovateľom.
 
Čl. 8 Lehoty na uplatnenie reklamácií
Spotrebiteľ je povinný uplatniť reklamáciu ihneď, bez zbytočného odkladu.
 
Čl. 9 Spoluúčasť spotrebiteľa pri vybavovaní reklamácie
Spotrebiteľ je povinný osobne sa zúčastniť vybavovania reklamácie a poskytnúť objektívne informácie týkajúce sa poskytnutej služby, ktoré sú predmetom reklamácie.
 
Čl. 10 Alternatívne riešenie sporu
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR.
Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. 
Štátnym orgánom ARS je:
Ústredný inšpektorát SOI, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, P.O.BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava.
Adresa na podávanie podaní v elektronickej podobe: ars@soi.sk
Súkromné subjekty ARS sú:
Zoznam subjektov ARS – v zmysle § 24 ods. 1 písm. a) zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov zverejňuje Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky na svojom webe: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Spotrebiteľ môže využiť na podanie návrhu na začatie mimosúdneho riešenia sporov a na získanie informácií o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov (vrátane cezhraničných sporov) tiež webovú stránku Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk
 
Čl. 11 Záverečné ustanovenia
Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.
Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť 1.5.2024.
 

THAI K - Massage & Spa 2024 © All Rights Reserved